¿Broma o marketing popular de éxito?

En los últimos meses, este cartel que empezó como una simple broma en un bar de Valladolid, se está extendiendo por muchos locales de nuestras ciudades, de igual modo que en la red triunfan los vídeos virales de grandes empresas.
Pero, vista la repercusión mediática de este fenómeno, tanto en prensa escrita tradicional como digital, se nos plantea una pregunta:
¿Es simplemente una idea divertida surgida en una barra de bar o vista su repercusión, es una idea de marketing popular de éxito?
Lo cierto, es que esta iniciativa destila creatividad salida de la más pura necesidad. Al observar el reclamo se obtiene una reacción de los clientes y, o bien, entran a tomar algo gracias a la originalidad del cartel, o comentan la iniciativa con amigos y familiares, o aprovechando las nuevas tecnologías, lo fotografían para colgarlo en la red, obteniendo así réditos en popularidad gracias al eco digital.
Una de las grandes teorías del marketing expone que se debe conectar de una forma emocional con los clientes potenciales para atraer su atención y fidelizarlos, y ciertamente, el cartel logra conectar emocionalmente con sus clientes, alcanzando así un objetivo por el que muchos expertos en mercadotecnia son premiados con grandes sumas de dinero.
De lo que podemos estar seguros es que ninguno de estos expertos en mercadotecnia ha asesorado a los propietarios de bares y comercios donde están apareciendo este tipo de reclamos, simplemente, sus propietarios han decidido apostar por el humor como herramienta creativa para atraer a sus clientes.
Y es que, ante la situación económica actual, no debemos parar la creatividad, sino todo lo contrario, debemos intentar ser proactivos y tratar de solucionar los problemas por nosotros mismos, no podemos esperar que se solventen solos o que otros nos den la solución.
¿Personalmente? La iniciativa alcanza su objetivo de conectar emocionalmente con su público de una forma divertida y directa. De una forma muy económica y sin tener que recurrir a ninguna oferta ni regalo atrae a nuevos clientes, y por otro lado, genera publicidad gratuita para el local a través del correveidile o mediante la red, así que creo que es una idea de marketing popular ¡brillante!

—————————————————————————————————————————————————

Broma o màrqueting popular d’èxit?

En els últims mesos, aquest cartell que va començar com una simple broma en un bar de Valladolid, s’està estenent per molts locals de les nostres ciutats, d’igual forma que a la xarxa triomfen els vídeos virals de grans empreses.
Però, vist la repercussió mediàtica d’aquest fenomen, tant a premsa escrita tradicional com a la digital, se’ns planteja una pregunta:
És simplement una idea divertida que va aparèixer a la barra d’un bar o vist la seva repercussió, és una idea de màrqueting popular d’èxit?
El cert, és que aquesta iniciativa destil·la creativitat sortida de la més pura necessitat. Al observar el reclam s’obté una reacció dels clients i, o bé, entren a prendre alguna cosa gràcies a l’originalitat del cartell, o comenten la iniciativa amb amics i familiars, o aprofitant les noves tecnologies, ho fotografien per penjar-ho a la xarxa, obtenint així rèdits en popularitat gràcies al ressò digital.
Una de les grans teories del màrqueting exposa que s’ha de connectar d’una forma emocional amb els clients potencials per atreure la seva atenció i fidelitzar-los, i el cert, és que el cartell aconsegueix connectar de forma emocional amb els seus clients, aconseguint així un objectiu per al que molts experts en màrqueting són premiats amb grans summes de diners.
Del que podem estar segurs és que cap d’aquests experts en màrqueting ha assessorat als propietaris de bars i comerços on estan apareixent aquest tipus de reclam, simplement, els seus propietaris han decidit servir-se de l’humor com a eina creativa per atreure als seus clients.
I és que, davant la situació econòmica actual, no hem de parar la creativitat, tot el contrari, hem d’intentar ser pro – actius i tractar de solucionar els problemes per nosaltres mateixos, no podem esperar que es solucionin sols o que d’altres ens donin la solució.
Personalment? La iniciativa aconsegueix el seu objectiu, connecta de forma emocional amb el seu públic d’una forma divertida i directa. D’una forma molt econòmica i sense haver de recórrer a cap oferta ni regal atreu a nous clients, i d’altra banda, genera publicitat gratuïta per al local a través del boca-orella o a través de la xarxa, així que per mi, és una idea de màrqueting popular brillant!

—————————————————————————————————————————————————

Publicat el 20 d’octubre de 2011 a la revista TOT Badalona, Montgat i Tiana, número 1501